napoje

Smoothie z jarmużem

Po jakichkolwiek obżarstwach (brzydkie to określenie, ale tak wygląda jedzenie czegoś podczas, np. świąt) nasz organizm potrzebuje chwili wytchnienia i mocy witamin – tak sobie dziś pomyślałam i szybko poleciałam do sklepu po drobne zakupy. Do koszyka wrzuciłam jarmuż, banany i kiwi (pomarańcze jeszcze zajmują miejsce w lodówce). Stwierdziłam, że będzie to idealne połączenie (no dobra, wyczytałam w sieci, że do jarmużu pasuje banan, a resztę już sobie dopowiedziałam sama). Wszystko wrzuciłam do miski i zmiksowałam pyszne smoothie z jarmużem i całą gammą innych smaków. Po spróbowaniu pierwsze, co powiedziałam to „ale dobre!”. Jest bardzo sycące, lekko chrupie w zębach i ma mocno pomarańczowy smak. 🙂 Spróbujcie koniecznie! Taki napój możecie zamknąć w swoich ulubionych kubkach, czy bidonach i nosić przy sobie.

Przepis na około 1,5 porcji / 1 duża, dwie mniejsze.

Potrzebujecie:

  • 2 garści jarmużu (kupiłam pakowany)
  • sok z 2 pomarańczy
  • 1 banan
  • 2 sztuki kiwi
  • odrobina wody mineralnej

Wykonanie:

  1. Banana obrać i pokroić na mniejsze części. Podobnie zrobić z kiwi.
  2. Do misy blendera wrzucić kawałki jarmużu, banana i kiwi.
  3. Wycisnąć sok z pomarańczy i przelać do misy. Wlać odrobinę wody mineralnej.
  4. Dokładnie zmiksować (przez około 2-3 minuty).
  5. Przelać do szklanki.

 

You Might Also Like